Slankepress..

Etter ønske i fra en leser, kommer jeg nå til å ta opp hvor mye slankepress det er i samfunnet om dagen.
Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser delux, men har vel klart å få det i sjakk nå. Er vel en ting som alltid ligger der, men det er heldigvis mulig å jobbe med det:)
Jeg tror mye av det presset, legger vi på oss selv. Klart det er umulig å ikke bli påvirket av alle de såkalte "deilige" damene overalt i blader og på tv, men det må huskes på at bildene er redigert for å bli såpass perfekte. Alle de små feilene, blir fjernet..De har sykt mye sminke på seg, så det er ingenting naturlig med det der.
For å komme på tv, har man som regel vært på 1000 audition's først, og de plukker så klart ut de lekreste om de skal springe rundt i bikini.
Om man legger virkelig merke til det, ser du også at ikke alle er "perfekte". Vi mennesker kommer i alle former, farger og fasonger. DEt er det som gjør oss vakre og unike vettu:)
De fleste vil ikke ha en over tynn jente eller en over tynn gutt. Det er godt å kunne ta i annet enn bein. De fleste er nok enige i det.

Det som er jævlig, er når f.eks en 14 år gammel jente går inn på Bik Bok for å ta på seg en bukse som er såkalt medium, men kommer ikke inn i den uansett hvor tynn eller slank hun er.
Dette har også blitt tatt opp på nyhetene, for det er helt sjukt. Det ødelegger hjernen til unge jenter fullstendig. Det er viktig å huske på at det er asiatiske størrelser i den type butikker, og der nede er de ikke så store at det gjør noe..Om man klarer å fokusere på det, føler man seg mer vel, og kanskje heller kan le av det hele..
Yngre og yngre både jenter og gutter sliter med spiseforstyrrelser om dagen. Desverre har det blitt sånn.
Alle jenter har lyst til å kunne ta på seg en trang bukse, en sprek topp, å føle seg vel. Man har lett for å føle at alle ser dumt på en, om man går sånn. Som regel gjør de ikke det, for de har nok med seg selv og hvordan de ser ut.
Gutter i 14-18 års alderen, er nok fokusert på det perfekte, men i den alderen er det ikke en eneste person som er ferdig utviklet. Man ser ikke sånn ut når man er 20 som regel.
Det hjelper ikke at det finnes bøttevis av blader med alle de flotte personene, men som sagt, så er de fleste redigerte.
Jeg har ei venninne som er modell..Verdens vakreste jente, for all del, men hun hater seg selv hun og..Ingen er fornøyde med seg selv 100%, enda vi burde være glad for hvordan man ser ut. Har man en god helse, er det det viktigeste.
Vil man gå ned noen kg OM MAN TRENGER DET, så gjør noe så enkelt som å gå en liten tur hver dag. En halvtime kanskje..
Det er bare sundt for oss alle uansett..Hue trenger luft og vettu;);)
Det viktigeste er at man føler seg vel med seg selv. Uten tvil.
Vet du at du egentlig har problemer meg slankepress og spising, så søk hjelp så fort som mulig.
Det er fler og fler som dør av dette, fordi hjertet stopper..Kroppen trenger mat, næring og til og med fett for å overleve.
Ta vare på dere selv da folkens, og er det noe, så er det bare til å spørre.
Jeg vet ganske mye om dette.

Varm klem i fra Cathy<3

2 kommentarer:

  1. Du skriver forholdsvis bra, og tar opp noen viktige temaer, bra blogg. Men det som gjør at jeg ikke gidder og følge den er at det er alt for lite bilder til innleggene dine, og du oppdaterer ALT for skjelden, 2 innlegg om dagen er ultimatum for en god blogg, og bilder til det du skriver om :)

    Ellers bra!

    Klem fra Sandnes

    SvarSlett
  2. Jeg har en sleten låne pc nå, så får ikke lagt inn noen bilder..
    Jeg ser ikke alltid grunn til å legge til bilder heller, når det ikke trenger å være relevant i forhold til innlegget.
    Jeg har valgt nå å skrive mest, å legge ut bilder seinere..Det kommer seg nok når jeg får den nye pcn

    SvarSlett

Klonkekveld og kattemat

Klonkekveld og kattemat
Meg og Bea..Jenta mi det se<3

This is how I feel most of the time..

This is how I feel most of the time..
Too sad..., but the facts